Live commerce, czyli zakupy na żywo, to specyficzny sposób na sprzedaż, najczęściej stosowany w branży fashion. Nowoczesne następstwo telezakupów bije rekordy popularności. Dlaczego? I jak to wszystko działa? Czytaj dalej i dowiedz się więcej!
Dlaczego transmisje sprzedażowe?
Transmisje sprzedażowe umożliwiają bezpośredni i natychmiastowy kontakt ze sprzedawcą, w przeciwieństwie do standardowych zakupów w sklepach online. To też okazja do obejrzenia produktów w akcji (ubrania na modelce, naczynia w trakcie gotowania itd.), nie tylko w formie zdjęć i opisów na stronie internetowej. Prostota prezentowania produktów sprawia, że sprzedawcy chętnie organizują transmisje sprzedażowe ubrań i nie tylko. Z kolei klient może zobaczyć testy produktów na żywo, poznać ich właściwości i zastosowanie. W tej sytuacji każdy korzysta.
Jak kupować na transmisjach live?
Jako kupująca musisz znaleźć i polubić na Facebooku sklep, który sprzedaje interesujące Cię produkty i prowadzi transmisje live. Dzięki temu szybko zauważysz, kiedy rozpocznie się kolejna transmisja sprzedażowa. W trakcie transmisji sprzedający opowiadają o produktach i nawiązują interakcje z oglądającymi – na bieżąco odpowiadają na pytania klientów z sekcji komentarzy. Jeżeli wybrana rzecz wpadnie Ci w oko, wystarczy, że napiszesz komentarz lub wiadomość prywatną do sklepu. Sposób realizacji takiego zamówienia zależy od konkretnego sklepu. Najczęściej trzeba podać nazwę interesującego Cię modelu, wariant (kolor, rozmiar itd.) i dane do wysyłki. I to wszystko – szybkie i wygodne zakupy przez internet.
Artykuł powstał przy współpracy z firmą Madzia Styl – transmisje sprzedażowe live.
Fot. Shutterstock.