Trening siłowy czy aerobowy – który lepszy na odchudzanie?

Osoby, które decydują się zrzucić kilka kilogramów, powinny wprowadzić ujemny bilans kaloryczny. Oprócz diety warto także stosować ćwiczenia fizyczne. I właśnie na tym etapie wiele osób zastanawia się, co będzie lepsze – trening siłowy czy aerobowy? Dowiedz się, czy chcąc pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej, lepiej biegać czy podnosić ciężary!

Trening siłowy – zalety ćwiczeń oporowych

Dieta redukcyjna bez żadnych ćwiczeń fizycznych niestety prowadzi do utraty nie tylko tkanki tłuszczowej, ale także tkanki mięśniowej. Dlatego proces odchudzania – o ile nie ma przeciwwskazań medycznych – zawsze warto wesprzeć aktywnością fizyczną. W utrzymaniu tkanki mięśniowej najlepiej sprawdzają się treningi siłowe. Dzięki nim wzmacniamy włókna mięśniowe, a także ścięgna i więzadła. Trening siłowy pozwala nam więc uniknąć kontuzji, pod warunkiem, że ćwiczymy prawidłowo. Dlatego na pierwsze treningi udajmy się z trenerem, który wskaże poprawną technikę, poprawi nasze błędy i przygotuje podstawowy plan treningowy.

Zalety treningu siłowego:

  • wzmacnianie mięśni, ścięgien więzadeł – ochrona przed kontuzjami, odciążenie stawów
  • przyspieszenie metabolizmu – im większe mięśnie, tym łatwiejsza redukcja masy ciała
  • poprawa postawy – podczas treningu siłowego należy wzmacniać również mięśnie core, które odpowiadają między innymi za naszą postawę

Trening aerobowy – dlaczego warto ćwiczyć aerobowo?

Jogging, jazda na rowerze, pływanie, marsze, nordic walking, taniec – to tylko niektóre z aktywności, które możemy zaadaptować na potrzeby treningu aerobowego. Podczas takiego wysiłku w mniejszym stopniu pracujemy nad siłą mięśniową (chociaż i w tym przypadku wzmacniamy mięśnie), a w większym stopniu poprawiamy naszą wydolność (którą również poprawiamy ćwicząc siłowo, choć nie tak efektywnie).

Zalety treningu aerobowego:

  • wzmocnienie układu sercowo-naczyniowego
  • poprawa kondycji

Treningi siłowe i aerobowe dają najlepsze rezultaty w walce z nadprogramowymi kilogramami, gdy je łączymy. Gdy wzmocnimy nasze mięśnie i kondycję, warto raz w tygodniu ćwiczyć interwałowo – tabata lub inny trening interwałowy znacząco poprawiają naszą kondycję, przyspieszają spalanie, a także poprawiają siłę. Zarezerwowane są jednak dla osób, które są już roztrenowane i pierwsze kroki budowania wydolności mają już za sobą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top